معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از برگزاري نمايشگاه و جشنواره مطبوعات به طور جداگانه در 2 زمان متفاوت خبر داد

یزدفردا:
محمدجعفر محمدزاده با اعلام تغيير رويكرد نمايشگاه و همچنين جشنواره مطبوعات اظهار داشت: براي بروز ظرفيت‌هاي واقعي روزنامه‌نگاري كشور لازم بود كه هر يك از اين 2 رويداد رسانه‌اي، هويت مستقل خود را پيدا كنند تا 2 فرصت و امكان جداگانه براي ارزيابي مطبوعات و خبرگزاري‌ها در اختيار جامعه رسانه‌اي قرارگيرد به همين دليل تصميم گرفتيم كه نمايشگاه و جشنواره مطبوعات را جداگانه برگزار كنيم.

معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با تأكيد بر داوري علمي و فرايندي آثار در جشنواره مطبوعات امسال يادآور شد: فراخوان جشنواره مطبوعات با پاره‌اي تغييرات در جهت ارتقاي كمي و كيفي جشنواره به‌زودي منتشر مي‌شود.

محمدزاده دائمي ‌شدن دبيرخانه جشنواره مطبوعات را فرصتي براي اهالي رسانه خواند و گفت: اسامي داوران مياني و نهايي جشنواره پس از هماهنگي در پايگاه اطلاع‌رساني جشنواره مطبوعات انتشار مي‌يابد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: در حال حاضر از لحاظ كمي، كمبودي در حوزه مطبوعات وجود ندارد بلكه دغدغه ما و مجموعه اصحاب رسانه، ارتقاي كيفي مطبوعات است كه اين هدف با جهت‌گيري يارانه مطبوعات در مسير كيفي‌سازي، برگزاري جشنواره‌اي فراگير و برخوردار از داوري‌هاي علمي و دقيق و نيز نشست‌هاي هم‌انديشي و آسيب‌شناسي مطبوعات كشور تأمين خواهد شد.

محمد‌زاده همچنين با تأكيد بر لزوم ضابطه‌مند‌سازي مشاغل مطبوعاتي به ويژه‌ خبرنگاري گفت: تاكنون آمار جامعي از خبرنگاران كشورمان نداشتيم كه با راه‌اندازي سامانه سمان، اين مشكل برطرف خواهد شد.

وي با بيان اين كه نقطه مطلوب براي حمايت از مطبوعات صرف يارانه در زيرساخت‌هاست، تصريح كرد: يارانه با هدف كمك به رشد و ارتقاي كيفي مطبوعات پرداخت مي‌شود و معيار آن، شاخص‌هاي كمي و كيفي است.

معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به ميزان اعتبار يارانه مطبوعات در بودجه سال گذشته و امسال افزود: سال گذشته، اعتبار يارانه 44 ميليارد تومان بود كه 33 ميليارد تومان آن محقق شد؛ امسال نيز در همان حدود در نظر گرفته شده است.

معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به برگزاري جشنواره فصلي مطبوعات و معرفي برترين‌هاي فصل بهار گفت: در اين جشنواره روزنامه‌ها طي ارزيابي‌هاي دقيق بررسي شدند تا ظرفيت‌هاي واقعي روزنامه‌نگاري طي يك فصل از سال به اصحاب و مخاطبان رسانه شناسانده شود و از صاحبان اين آثار تجليل به عمل آيد.

وي در ادامه با بيان اين كه كانون‌هاي تبليغاتي داراي خلاقيت‌هاي مناسبي براي اثربخشي در فرهنگ عمومي و اصلاح الگوي مصرف هستند، افزود: در كنار جشنواره مطبوعات، جشنواره تبليغات نيز برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا